Handelsvilkår

­­­Handelsbetingelser 

Bestsport ApS
Valhøjs Alle 177
2610 Rødovre
TLF: 31399505
CVR: 39621649

E-mail: emil@bestsport.dk

Tlf.: 71 99 21 29 

Gavekort

Gavekort udstedes af Bestsport ApS og kan bruges på alle produkter tilgængelig på https://bestsport.dk

Gavekortet er altid gyldigt i 3 år fra udstedelsesdato.

Betaling

Bestsport ApS modtager online betalinger med Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online. Vi tager ikke kortgebyrer.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark - Kroner (DKK)

Bestsport ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Bestsport ApS's egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Levering

Leveringstiden for din ordre er normalt 2-10 hverdage.

Bestsport ApS afsender varer med følgende: GLS

Der er gratis fragt for ordre over 600,- inklusive moms

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller til erhvervsadresse til 49,- eller "med omdeling" til 89,-.

Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden.

Den 14 dages periode starter den dag du har modtaget din vare.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Vi tilbyder gratis returnering hvis du bruger vores returlabel. Hent den her: https://retur.pakkelabels.dk/bestsport

Hvis du selv vælger at sende varen retur, skal du selv betale for at pakken returneres.

 

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 dage efter modtagelsen og være sendt tilbage til os seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ønske om brug af fortrydelsesret kan gives på mail emil@bestsport.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Det er op til Bestsport ApS at vurdere varens stand.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Bestsport Aps

Valhøjs Alle 177

2610 Rødovre

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Bestsport ApS i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Reklamerer du indenfor 2 måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Bestsport ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang, hvis reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Bestsport ApS
Valhøjs Alle 177
2610 Rødovre
TLF: 31399505

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Kunde- & Privatlivspolitik

For at du kan indgå aftale med Bestsport ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen og videregivelsen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bestsport ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige er i Bestsport ApS

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: emil@bestsport.dk

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på emil@bestsport.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus : https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External 

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling


For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
http://ec.europa.eu/odr

Ved klage skal vores email adresse angives: emil@bestsport.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Bestport.dk

Valhøjs Alle 177

2610 Rødovre
E-mail: emil@bestsport.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.2.2023

 

 

Best regards

 

 
Emil Elling Jørgensen

Bestsport ApS

Tlf: 71 99 21 29 / 31 39 95 05

www.bestsport.dk